جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشروح خبر نشست توجیهی با حضور طلاب جدیدالورود

در آستانه عید سعید مباهله ، مراسم نشست توجیهی طلاب امامت پژوه جدیدالورود سطح ۲ و۳ مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام با حضور طلاب واساتید این مرکزو نیز معاونین بنیاد در ساختمان بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.
ابتدای این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و مدح امیرالمؤمنین سلام الله علیه و ذکر مناقب و فضائل آن حضرت توسط مداح اهل بیت آغاز گردید.

سپس حجت الاسلام و المسلمین موحد ابطحی مدیریت مرکز تخصصی امامت در سه محور به ایراد سخن پرداختند.
ایشان در ابتدا به بیان اهمیت روز مباهله پرداخته و سپس تاریخچه شکل گیری مرکز تخصصی امامت را متذکر شد و گقتند: تا ۲۰ سال گذشته رشته و حتی درس رسمی به نام امامت در حوزه ها وجود نداشت تا آنکه در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار توسط مدافع حریم امامت و ولایت حضرت آیت الله سیدعلی حسینی میلانی مدظله العالی  درس خارج امامت به صورت رسمی در حوزه علمیه قم با پشتیبانی مراجع تقلید شروع گردید که با استقبال جمع کثیری از طلاب روبه‌رو شد و با هّمت بلند و چند سال پیگیری معظم له ، برای اولین بار رشته تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام در تاریخ حوزه های علمیه تأسیس گردید و شورای عالی حوزه مجوز تأسیس این رشته را به نام ایشان صادر کرد.
مدیر محترم آموزش بنیاد فرهنگی امامت در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رشته امامت پرداخت و گفت:
اگرچه همه رشته های تخصصی حوزه مفید و لازم است.  اما رشته امامت با تمامی رشته‌ها متفاوت است چرا که دشمنان مذهب حقه تشیع آرام ننشسته‌اند وبرای تضعیف آن و کم رنگ کردن اعتقادات مردم در حال کار و فعالیت‌اند و این امامت پژوهان و فارغ التحصیلان این رشته هستند که بایستی در صف اول دفاع از این مکتب و پاسخ‌گویی به شبهات باشند.

مدیر محترم مرکز تخصصی در بخش سوم از سخنان خود، به رویکرد و تشریح برنامه‌های جدید مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام پرداخت و افزود: زبان علمی جهان اسلام، زبان عربی است و اگر ما بخواهیم این مرکز پاسخگوی نیازهای عالم اسلام برای انتقال و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام  و اعتقادات شیعه به ویژه نقد کتب، پایان نامه‌ها، مقالات ، سخنرانی ها و مناظراتی که برضد تشیع و مبانی اعتقادی آن می شود باشد بایستی امامت پژوهان به زبان عربی در جهات مختلف گفتار، نوشتار و مناظره و خطابه مسلط شوند.

در ادامه این نشست دکتر عبدالباقی قرنه الجزائری سخنرانی نمودند.
ایشان در ابتدا به اهمیت و ضرورت امامت و نشر و گسترش فرهنگ امامت در میان جامعه پرداخته و گفت: اگر چه امام زمان عجل الله تعالی فرجه حاضر و زنده و واسطه فیض الهی هستند اما اگر فرهنگ امامت و تبعیت از آن نباشد، آن جامعه به سعادت نخواهد رسید.

دکتر عبدالباقی ضمن تأکید بر یادگیری زبان عربی توسط امامت پژوهان ، اهمیت مخاطب شناسی و شناخت آداب و رسوم و نیازهای آنان، و بیان معارف مناسب با فرهنگ جوامع مختلف اسلامی توسط مبلغین را بسیار ضروری دانست و بر استفاده از ابزارهای نوین و بسترهای مجازی جهت معرفی و نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام تأکید کرد.

این جلسه در پایان با دعا حهت فرج حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه به پایان رسید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *