جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدید آیت الله میلانی از مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

حضرت آیت‌الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته مؤسس بنیاد فرهنگی امامت در پی دیدار روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ حضرت آیت الله رضا رمضانی و هیأت همراه از بنیاد فرهنگی امامت، با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام از این مرکز بازدید نمودند.
به گزارش مدیر روابط عمومی؛ حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته به همراه معاونین و مدیران بنیاد فرهنگی امامت در روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ از مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام بازدید و در جریان فعالیت‌های علمی پژوهشی آن مجمع قرار گرفتند.

در این دیدار حضرت آیت الله رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام از این دیدار و نشست پر ارزش، ابراز خرسندی و قدردانی نمود.
در ادامه دکتر فرمانیان معاون محترم علمی فرهنگی و مدیر کل امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش مجمع گزارش جامعی از فعالیت‌های علمی پژوهشی مجمع را به استماع مؤسس بنیاد فرهنگی امامت و همراهان رسانید.

در ادامه این نشست، حضرت آیت‌الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته بیاناتی را ایراد فرمودند که مشرحاً تقدیم می‌گردد.
در انتهای این نشست حضرت آیت الله رمضانی نسبت به ایجاد فضای مطلوب برای همکاری مجدانه با بنیاد فرهنگی امامت نکاتی را بیان داشتند.
ایشان بر انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین دو مرکز و همچنین معرفی نماینده جهت پیگیری و پیشرفت امور اجرایی تفاهم نامه تأکید داشتند.
در ادامه حضرت آیت‌الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته و میهمانان در این نشست از نمایشگاه دست آوردهای مجمع بازدید نمودند.

بسم الله الرحمن الرحیم

مشروح بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی در نشست مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

خوشبخت هستم که از این مؤسسه مهم دیداری داریم و در خدمت حضرت آیت الله رمضانی هستیم و اجمالاً از کارهایی که انجام شده، یا در حال انجام شدن است؛ اطلاع پیدا کردیم.
راجع به اهل بیت علیهم الصلاة و السلام هرچه کار کنیم، باز هم کم بوده و ابعاد مختلف اموری که متعلق به اهل بیت است آن‌قدر گسترده است و بحث فراوان دارد که آن طوری که خود ایشان بیان کردند آن چیزی که انجام شده و دارد انجام می‌شود نسبت به آن چه که باید انجام بشود لاشیء به شمار می‌آید و همه ما معترفیم به این مضمون.
در برابر اهل بیت و عظمتشان وظائفی که داریم ما قاصر هستیم و ان شاء الله مقصر نباشیم و آن مقداری که بتوانیم انجام دهیم حتماً باید انجام دهیم و الا کار مشکل خواهد شد و ما مقصر هم خواهیم بود.
اجمالاً شیعیان در کشورهای مختلف از ما انتظار دارند بالخصوص در شرایط فعلی و فعالیت‌هایی که مخالفین انجام می‌دهند و همه فرق و ادیان و حتی غیر فرق و ادیان یعنی آن‌هایی که اصلاً فکر و عقیده‌شان دین شمرده نمی‌شود، آن‌ها هم مشغول به فعالیت هستند.
من همیشه عرض کردم با تمام اختلافاتی که بین فِرَق وجود دارد زیرا که بین آنها اختلاف بسیار است حتی خود فرق اسلامی مثلاً در طول تاریخ بین حنفیه و شافعیه اختلاف وجود داشته تا به امروز و چه درگیری‌هایی بین این دو فرقه اسلامی واقع شده و خونریزی شده و لکن با وجود این اختلافاتی که بینشان است اتفاق نظر دارند و متحدند بر ضد شیعیان و دنبال این هستند که بین شیعیان و اهل‌بیت جدایی بیندازند و مبانی اعتقادی ما را تضعیف کنند و با ایجاد شک و شبهه مخصوصاً در این فضاهای مجازی که بیشتر در اختیار آن‌هاست شیعیان را از اهل بیت جدا کرده و بین شیعیان اختلاف ایجاد کنند و حتی به دنبال این هستند که فرقی بین تشیع ایجاد کنند.
این فرقه‌هایی که مثل احمد الحسن و امثال ذلک پیدا شده نقشه دشمنان اسلام و تشیع است و اینها برای ما موجب می‌شود انگیزه بیشتری داشته باشیم و فکر بیشتری داشته باشیم و بتوانیم شیعیان را و مبانی اعتقاداتشان و آداب و سنن و اخلاق را در بین شیعیان تقویت کنیم.
بنده همواره عرض کردم که ما دو وظیفه داریم: وظیفه اول این است که ایمان شیعیان را حفظ کنیم و وظیفه دوم که در وهله دوم است دعوت دیگران است به تشیع آن هم به سبک «ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» که دعوت دیگران به شیعه آداب و رسوم خاصی دارد.
بنده مطلبی که همیشه تأکید کردم در جلساتم این است که در مقام معرفی شیعه و تشیع مبانی اعتقادی‌مان را به همانطوری که هست بیان کنیم و از مبانی اعتقادی‌مان چیزی را کم و کتمان و کم رنگ نکنیم.
مبانی اعتقادی ما آنقدر مستدل و مستند به کتاب و سنت و عقل هستند که نیاز نیست ما چیزی را کمرنگ یا کتمان کنیم.
این مبانی اعتقادی ما از یک تا صد همه مستدل و مستند به کتاب و سنت و عقل سلیم و قابل دفاع هستند.
ما اگر بر مبنانی خودمان کار کنیم به همانطوری که خود اهل‌بیت علیهم الصلاة والسلام روش تبلیغ را به ما یاد دادند.
ما وقتی به روایات اهل بیت علیهم السلام توجه می‌کنیم مثلاً در همین کتاب وسائل‌الشیعه که بنده کاری را در این زمینه اخیرا انجام می‌دهم دیدم که بسیاری از روایات است که غیر از بحث احکام خمسه‌ای است که غالباً برای استنباط آن به این کتاب مراجعه می‌شود و حال اینکه در روایات وسائل‌الشیعه بسیار روایات داریم که به ما یاد می‌دهند ما چگونه با دیگران رفتار کنیم و چگونه بحث کنیم و برخورد کنیم و ارتباط برقرار کنیم.
اما آن چه که مهم است این است که خودمان نسبت به مبانی‌مان قوی باشیم یعنی منظورم مبلغینی است که در همه مؤسساتی که تبلیغ را بر عهده دارند فعالیت می‌کنند و باید خود مبلغ قوی باشد تا آن چه را می‌گوید بتواند دفاع کند از ادله ما که کتاب و سنت و عقل باشد.
اجمالاً باید مبلغینی تربیت شوند که قوی بوده و کیفیت تبلیغ و آداب تبلیغ را و اینکه چگونه شیعیان را در ایمان‌شان تقویت کنند و یا دیگران را به شیعه دعوت کنند؛ کاملاً طبق آداب و روشی که خود اهل بیت علیهم الصلاة والسلام به ما تعلیم کردند، آگاه باشند.
از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در این مسیر ثابت قدم بدارد و از ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تقاضا داریم ما را تأیید کند تا در این شرایط حساس بتوانیم در دفاع از اهل بیت علیهم الصلاة والسلام مؤثر باشیم.

بار دیگر تشکر می‌کنیم از همه آقایان و امیدواریم که زمینه خوبی باشد این جلسه برای یک نوع همکاری بین مؤسسه ما و این مؤسسه و ما رسماً اعلام آمادگی می‌کنیم برای این امر و در خدمت خواهیم بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *