جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اولین گردهمایی طلاب و فعالین آذری زبان

اولین گردهمایی طلاب و فعالین آذری زبان از کشورهای آذربایجان و روسیه در بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

به گزارش مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی امامت؛ به همت معاونت فرهنگی تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت در ایام میلاد با سعادت انوار کربلای معلی؛ و در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، شنبه مورخ ششم اسفند ماه گردهمائی طلاب و فعالین آذری زبان با حضور طلاب و فعالین فرهنگی از کشورهای گرجستان، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و با حضور علماء، فرهیختگان و فعالین آذری و نمایندگان برخی از مراجع عظام و به ویژه مسئول دفتر نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان در سالن علامه میرحامد حسین بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

این نشست با تلاوت کلام الله مجید آغاز و سپس حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسینی آذری مدیر بخش آذری بنیاد فرهنگی امامت ضمن عرض خیر مقدم به تبیین فعالیت های بخش آذری در حوزه امامت و پاسخ به شبهات پرداختند.
مدیر بخش آذری بنیاد فرهنگی امامت افزودند: این بخش از تمامی دیدگاه های فرهیختگان در مباحث امامت استقبال می‌کند.

در ادامه این مراسم روح بخش، از اجرای گروه تواشیح الغدیر قم، شعرخوانی حجت الاسلام مهدی باقری و مداحی مداح اهل‌بیت علیهم السلام استفاده گردید.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین ساعور به عنوان اولین سخنران جلسه در بیانات خود به تبیین جایگاه شناخت حق و چگونگی ادامه راه حق پرداخته و حضرت ابوالفضل علیه السلام را مصداق بارز و اتم این معیت بصیرت و اراده معرفی کردند.

در ادامه مراسم از فرمایشات فقیه عالیقدر حضرت آیت الله میلانی بهره مند شدند.

ایشان در بیانات خود به نقش قیام حضرت سیدالشهداء علیه السلام در قوام و ماندگاری اسلام و یاران آن حضرت و در راس حضرت ابالفضل العباس علیه السلام پرداختند و در ادامه از حضور طلاب آذری تشکر و از فعالیت های آنان در مجموعه بنیاد امامت استقبال کردند.

و در انتهای محفل، یکی از طلاب آذری زبان به دست با برکت معظم له به لباس مقدس خدمتگذاری به علوم اهل بیت علیهم السلام مفتخر شدند و ملبس به لباس روحانیت شدند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *