جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به مناسبت اولین سال ارتحال مرجع عالی قدر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رحمة الله علیه

در عصر روز دوازدهم اسفند ماه سال ۱۳۸۸ شمسی. مراسم آغاز عملیات ساختمان بنیاد فرهنگی امامت تحت اشراف حضرت آیت‌الله میلانی مدظله العالی. با حضور مرجع عالی قدر مرحوم آیت‌الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی رحمة الله علیه، در محل احداث این ساختمان برگزار شد.

این مراسم که با حضور حضرات آیات، اساتید و طلاب و خیرین محترم برگزار شد. حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، کلنگ ساختمان بنیاد فرهنگی امامت را بر زمین زد.

 

در سال ۱۳۹۱ شمسی و با پایان یافتن احداث ساختمان بنیاد فرهنگی امامت، مراسمی جهت افتتاح ساختمان شکل گرفت. که مجددا با حضور گرم مرجع راحل حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم انجام شد.

فقدان مرکز تخصصی امامت در حوزه علمیه تشیع و هجمه ها و شبهات روز افزون از سوی دشمنان و مخالفان ولایت. و همچنین وجود عطش فراوان و درخواست‌های مکرر اشخاص حقیقی و حقوقی. ضرورت تأسیس نهادی مستقل و تخصصی در حوزه امامت را بیش از پیش نمودار می ساخت. تا ضمن پر نمودن خلأ موجود، پاسخگوی نیازهای علمی و آموزشی در داخل و خارج از کشور باشد.
گام های نخست در این مسیر، پس از حمایت های مراجع عظام و درخواست‌های بزرگان حوزه با راه اندازی درس خارج امامت. از سوی حضرت آیت‌الله میلانی مدظله العالی، به عنوان اولین درس خارج امامت در سال ۱۳۸۳ شمسی رقم خورد. و سپس واحد احیای تراث امامت زیر نظر ایشان آغاز به کار کرد.
پس از آن بود که با افتتاح مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام و گزینش بیش از پنجاه طلبه. آموزش دروس امامت در حوزه، شکلی نظام مند یافت.
ضرورت توسعه تحقیقات با موضوع امامت و احیای فرهنگ آن در بین نخبگان و توده های مردم. سبب شد که ایده تأسیس مؤسسه ای جامع در این عرصه مدنظر قرار گیرد. بدین ترتیب بنیاد فرهنگی امامت تحت اشراف حضرت آیت‌الله میلانی مدظله العالی تأسیس گردید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

IMG_6355