جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش خبری مراسم جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام با سخنـرانی حضرت آیت اللّه سید علی میلانی در بنیاد امامت

از مراسم جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام با سخنـرانی حضرت آیت اللّه سید علی حسینی میلانی (دامت برکاته) در بنیاد فرهنگی امامت

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی امامت، در خجسته سالروز ولادت باسعادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء، مقارن با روز شنبه ۲۱ خردادماه، مراسم جشنی با سخنـرانی حضرت آیت اللّه سیّد علی حسینی میلانی دامت برکاته در بنیاد فرهنگی امامت برگزار گردید.

ایشان افزودند این مراسم با شکوه که مزین به قدوم علماء و امامت پژوهان محترم و عموم دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام بود، با قرائت کلام الله مجید و سپس مولودی و مدح امام هشتم علیه‌السلام آغاز و در ادامه با سخنرانی حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته پیگیری شد.

مدیر روابط عمومی بنیاد امامت اینگونه ادامه دادند:

حضرت آیت الله میلانی دامت برکاته بیاناتشان را در سه فصل کلی ایراد فرمودند:

فصل اول:
معرفت امام در هر زمان واجب است زیرا که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: (من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه)
بنابراین ما وظیفه داریم امام عصرمان و همچنین بقیه ائمه علیهم الصلاة و السلام را بشناسیم.

۲️ فصل دوم:
در خصوص امام رضا علیه الصلاة و السلام است.
ائمه اطهارعلیهم الصلاه و السلام همه در حال تقیه بودند اما نکته‌ای که میخواهم عرض کنم این است که امام صادق علیه الصلاة و السلام از فرصت انقراض حکومت بنی امیه و ضعف بنی العباس استفاده کردند و امام رضا علیه الصلاة و السلام هم از ورودشان به ایران تا شهادتشان فرصتی پیدا کرده و از آن استفاده کردند.
این دو امام بزرگوار بودند که فرصت یافتند تا اسلام را که همان تشیع و تشیع که همان اسلام است به معنای واقعی بیان نمایند.

فصل سوم:
وظیفه و حکمت از امامت ائمه اطهار علیهم الصلاة و السلام در دو کلمه خلاصه می‌شود:
اول: حفظ دین از بدعت‌ها و شبهات
دوم: تعلیم و نشر دین
که این دو وظیفه به مرور زمان تا زمان غیبت به عهده حوزه گذاشته شد.

بنیاد فرهنگی امامت یکی از مؤسسات حوزوی است که این وظیفه را به عهده گرفته و برای مسئله معرفت امام و تربیت نیروهایی برای دفاع از امامت اهل بیت علیهم الصلاة و السلام قدم بر می‌دارد.

این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله میلانی دامت برکاته ختم گردیده و سپس حضار محترم میهمان سفره اطعام امام رئوف علیه‌السلام بودند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *